LSP, Website en het Patiëntportaal
Mensen vragen wel eens wat het verschil is tussen de website, het portaal en het LSP:
LSP: Dit is een landelijk steunpunt die zorgt voor een veilige uitwisseling van medische gegevens tussen zorgverleners. Veel Patiënten hebben er inmiddels in toegestemd om hun medische gegevens toegankelijk te maken voor andere zorgverleners uitsluitend voor het geval dat nodig zou zijn Het zogenaamde ‘OPT-in’ staat dan op ‘aan’. Mocht u dat ook willen kunt u dat aangeven op de praktijk. Als u het niet meer zou willen kunt u het ook weer ongedaan maken.
Website: Op onze website vindt u informatie over de praktijk. ( in het najaar zal de site vernieuwd worden en komt er een koppeling met het portaal)
Patiëntportaal: Op het portaal heeft u inzage in de laatste medische gegevens en uitslagen en u kunt zelf een aantal zaken regelen op uw computer of telefoon zoals: herhaalrecepten aanvragen, vragen stellen (e-consult), en afspraken maken. Het portaal staat in verbinding met ‘Promedico’, het Huisarts Informatie Systeem (het HIS) waarmee onze praktijk werkt.
Het spreekt voor zich dat we de privacy van uw gegevens ook met dit ‘patiëntportaal’ hoog in het vaandel hebben. Nadat u zich aanmeldt wordt uw identiteit gecheckt, als u dan geaccepteerd bent en gekoppeld bent aan het huisartsinformatiesysteem (Promedico) dan kunt u gebruik maken van de diensten. Het is belangrijk om over de juiste persoonsgegevens, inclusief telefoonnummer en het emailadres te beschikken. als alles gekoppeld is kunt u zich aanmelden en kunt u met een code die u via uw mail toegestuurd krijgt inloggen. Als gevolg van de privacywetgeving is het niet mogelijk om op eenzelfde e-mailadres meerdere personen aan te melden. Als extra beveiliging kunt u inloggen m.b.v. DigiD
Als gevolg van de privacywetgeving is het niet mogelijk om op eenzelfde e-mailadres meerdere personen aan te melden.
Herhaalrecepten: Voor chronische medicatie kunt u via deze knop uit het actuele medicatiebestand kiezen welke medicatie u zoo willen herhalen. Mocht u een vraag over de medicatie en het gebruik ervan, of als het gebruik na bijvoorbeeld bezoek aan de specialis is gewijzigd, neemt u dan contact met ons op. U kunt de assistent bellen op 0511-451217. Het kan ook zijn dat wij contact met u opnemen over de medicijnaanvraag. We gaan ervan uit dat uw medicijnen veelal dezelfde dag nog afgegeven kunnen worden als u voor 10.00 ’s ochtends de aanvraag heeft gedaan.
Afspraak maken: U kunt zelf een afspraak maken en kiezen bij wie u deze afspraak wilt hebben. Is het een dringende vraag, of als u op een ander moment gezien wilt worden dan de mogelijkheden die u via het portaal in zicht krijgt, belt u dan rechtstreeks met de assistente op 0511-451217, zij kan dan met u kijken wat de mogelijkheden zijn.
E-consulten:Heeft u een vraag waarvan u inschat dat deze ook zonder een bezoek aan de huisarts gesteld kan worden, kunt u dit via het portaal stellen. Er is ook een mogelijkheid om een foto of ander bestand mee te sturen. Realiseert u dat we ons best doen om er zo snel mogelijk op reageren, maar dit kan niet per direct. Elke dag worden de vragen die voor tien uur ’s ochtends binnenkomen gelezen en beantwoord voor vijf uur ’s middags.
U kunt zich aanmelden m.b.v. volgende link https://huisartsdouma.uwzorgonline.nl