Telefonisch: Via het praktijknummer 0511-451217 krijgt u de assistente aan de lijn. Als de assistente al iemand aan de lijn heeft, neemt de telefoonbeantwoorder het gesprek in eerste instantie aan, geeft informatie over telefoontijden en verbindt u zodra de lijn weer vrij is, met de assistente door. Via dit nummer maakt u afspraken en kunt u met vragen terecht.
Alle assistenten zullen verschillende vragen stellen: traineren. Op deze manier brengen ze samen met u in beeld wanneer en hoe u het beste geholpen kunt worden. De assistente kan u adviseren en legt al uw vragen aan de huisarts voor.
Deze telefoonlijn wordt veel gebruikt en kan dus wel eens bezet zijn. U helpt de assistente door de gesprekken kort te houden. Voor afspraken en telefonische vragen die nog dezelfde dag moeten worden afgehandeld, kunt u tussen 8.00 en 10.00 uur ’s ochtends bellen. Op andere momenten kan de assistente in de praktijk bezig zijn, waardoor zij tijdelijk niet aan de telefoon kan komen. Het antwoordapparaat vertelt u in dat geval wanneer ze weer beschikbaar is.
Digitaal: Als u bent aangesloten op het patiëntportaal ‘zorgonline’ kunt u ook zelf afspraken inplannen.
Mail: Soms wordt er via de mail om een afspraak gevraagd. We raden u dit af omdat we de mail twee keer daags lezen, en als er toch iets urgents aan de hand is zien we het mogelijk wat (te) laat.